Pozycja wiodącego producenta sushi i dań gotowych w regionie nie jest odległym marzeniem, ale realną aspiracją, którą od kilku lat w sposób realny realizujemy. W rozumieniu terminu lider chodzi nie tylko o wolumeny produkcji i sprzedaży, ale i o bycie pierwszym w świadomości konsumentów i klientów.
W Sushi&Food Factor® naszą strategię rozwoju realizujemy, dbając o interesy wszystkich partnerów we wszystkich możliwych kontaktach i łańcuchach dostaw. Obejmuje ona między innymi:
- utrzymywanie partnerskich i przyjaznych relacji ze wszystkimi interesariuszami firmy,
- zwiększanie mocy produkcyjnych poprzez inwestowanie w zasoby produkcyjne i kapitał ludzki,
- monitoring wpływu naszych działań na środowisko i działanie w duchu odpowiedzialności za nie,
- a w odniesieniu do klienta detalicznego – dostarczanie najwyższej jakości dań gotowych, zapewniających najlepsze możliwie doznania smakowe w atrakcyjnej cenie.
Od 2015 roku, czyli rozpoczęcia działalności ogólnokrajowej, nasze oferta zmieniła się przynajmniej kilkudziesięciokrotnie w ujęciu ogólnym, a kilkusetkrotnie, licząc każdą pojedynczą zmianę w każdym pojedynczym zestawie – od polityki surowcowej, przez projektowanie opakowań, po dystrybucję. Lata istnienia i aktywnego działania na rynku dań gotowych sushi pozwoliły nam zachować rdzeń naszego brand identity, a jednocześnie pozwoliły doszlifować kształt naszego charakteru. Wiemy już, po co w XXI wieku sięga polski, a po co zagraniczny konsument, czego potrzebują sieci, na czym zależy dostawcom. Rola producenta nie ogranicza się tylko do wytwarzania produktów żywnościowych; to odpowiedzialność za wiele podmiotów w procesie tejże produkcji, a także świadomość na temat swojego wpływu na otoczenie.
W badaniu Kantar (edycja wiosenna, 2022) znaleźliśmy się w pierwszej dziesiątce badania Kantar dla BLIX-a, gdzie pytano ankietowanych o wybór dań gotowych. Jeśli chodzi o frazę sushi z biedronki, w ciągu pięciu lat wyszukiwalność tej frazy w indeksacji Google wzrosła prawie pięciokrotnie.
Cieszymy się również rosnącą społecznością w nowych mediach, którą staramy się budować organicznymi działaniami PR i CSR, a także atrakcyjnymi dla odbiorców kampaniami PPC. Nasza grupa fanów na Facebooku wynosi obecnie ok. 10 tysięcy obserwujących, i choć nie jest to jeszcze pokaźna liczba, to cieszymy się z każdego z członków naszej społeczności i mamy świadomość naszej grupy docelowej – do kogo możemy i powinniśmy dotrzeć. Dziesiątki zrealizowanych kampanii advertisingowych pokazały, że, uśredniając, najczęściej naszymi produktami jest zainteresowana kobieta w wieku 18-45 lat (to więcej niż 2/3 obserwujących). Co warto zaznaczyć – udział mężczyzn jest mniejszy, ale stały, i stanowi ok. 30 procent grupy.
Mamy świadomość, że dania gotowe, w tym sushi, bywają konceptem kontrowersyjnym. Zdarza się, że korzyści oferowane konsumentom w pojedynczym zestawie są niewystarczające względem ich oczekiwań, np. kompozycji czy indywidualnych predyspozycji smakowych. Mierzmy się z poważnym wyzwaniem – regularnym odnoszeniem się przez odbiorców do swoich doświadczeń z restauracji i sushi barów, czyli najbliższego rodzimek kuchni japońskiej bezpośredniemu doznaniu smaku; podczas gdy chcemy zaoferować podobny pakiet tych samych korzyści w akceptowalnej cenie, ale w produkcie ready to go. Jesteśmy optymistycznymi realistami, dlatego wsłuchujemy się w krytyczny głos konsumentów i modyfikujemy naszą ofertę, jednocześnie stając w prawdzie wobec charakteru naszej kategorii produktowej. Wiemy, że nigdy nie dostarczymy produktu do sklepu w ciągu godziny od wyprodukowania, jednak mamy wpływ na jego produkcyjną jakość, świeżość, użyte składniki do wsadu, sposób zapakowania i transportu. Skupienie się na tych aspektach pozwala utrzymać pożądane przez klienta wrażenie obcowania z produktem na najwyższym możliwym poziomie. Stąd też wierzymy (i mamy na to potwierdzenie naszych fanów ze społeczności internetowej), że sushi ze sklepu może być dobre oraz wpisać się w regularne nawyki zakupowe klienta.
O wizerunek marki dbamy również w działaniach ATL. Na jesieni 2021 roku byliśmy obecni w prime time kilku kanałów należących do Telewizji TVN na planszy sponsorskiej. W ramach polityki CSR wspieramy niezależne inicjatywy organizacji pozarządowych czy instytucji, takie jak lokalne zbiórki żywności, akcje pomocowe, paczki żywnościowe na święta. W części prywatnych komercyjnych inicjatyw wykorzystujemy przestrzeń eventu jako advert area, umieszczając na jego miejscu bilboardy sponsorskie.
Mamy za sobą współpracę z zewnętrznymi podmiotami skupionymi wokół branży FMCG, takimi jak BLIX, portale wiadomoscihandlowe.pl, dlahandlu.pl, portalspozywczy.pl. Zaufanym partnerom z tychże podmiotów w pierwszej kolejności udostępniamy informacje prasowe, notki o planach inwestycyjnych i aktualnościach w ofercie. Dorocznie bierzemy udział w konkursach i plebiscytach i regularnie jesteśmy nagradzani przez kapituły konkursowe – mowa o Złotym Paragonie i Laurze Konsumenta, tytule Super Marki czy Gospodarczo-Samorządowym HICIE regionu. Na naszej stronie głównej można zauważyć też znaki handlowe MSC i ASC – organizacji skupionych wokół rynku Fair Trade i Fair Use. To efekt spełnienia wielu regulacji i poddania się szeregu kontroli i audytów. Ostatecznie jednak, konsumenci mogą mieć pewność, że w określonych naszych zestawach surowce pochodzą z uczciwych hodowli (np. łososia), a my jako firma sprawdzamy pochodzenie oraz kontrolujemy własny wpływ na środowisko naturalne.
To nie nasze ostatnie słowo! Na bieżąco będziemy aktualizować nasze zamierzenia i informować o nich otoczenie. Dziękujemy za wszystko, co udało się wspólnie zbudować, odbiorcom naszych działań – przede wszystkim za zaufanie, a naszym pracownikom, współpracownikom i partnerom za wysiłek każdego dnia! #TasteBetter
Więcej o polityce CSR i ESG przeczytasz tu.